Wednesday, June 16, 2010

ape pendapat korang..?? - YouthSays Advertising - YouthSays.com


ape pendapat korang..?? - YouthSays Advertising - YouthSays.com


Salam...aiseh...aku terpanas la plak ble 1 member ni persoalkan tudung...dan yang tak boleh blah kaitkan dengan akhlak..

beb... kalau bukak bab ni la kan.. dua page pon x abes tau..

Mungkin sebab yang tanya tu free hair.. darah aku naik..haha..seb bex tak kena darah tinggi ke apa..



hurm.. bila agama ni dianggap macam budaya... memang la tudung tu je tak dapat nak laksanakan 'amal makruf nahi mungkar'
tengok la kan individu tu pakai tudung sebab pe..
kalau pakai tudung kerana Allah, dah dikira la tu menunaikan tanggungjawab sebagai mukallaf..
yelah... dalam Al-Quran pon dah jelaskan..macam mana tatacara berpakaian baik laki mahu perempuan..
tinggal manusia je yang bajet kreatif nak ubah itu ini..

kalau nak beratanggungjawab kena la cukup syarat..mana boleh asal ader je..
media pon masalah gak coz potrays kononnya walau tak pakai tudung... tapi solat lima waktu dan doa..still dapat rahmat,keberkatan dan keredahaanNYA..
aduihh... senget dibuatnye..
ok... i'll stop here..huhu..

0 komen dari pembaca :

 

Short and Sweet Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template