Friday, June 11, 2010

Duit.. duit.. di mana kau duit..



Salam seduniaaa....
haaha...agak tipikal gak tajuk aku ni kan..
sebagai pelajar.. sumber duit aku hanyalah dari elauan dan 'pama' aku...
setiap kali aku dapat duit,,, 
aku akan kononnya buat belanjawan,..
ader yang nak buat simpan
dan ader nak buat belanja...,
tapi la kan tak pernahnya berjaya...
macam mana....dengar duit orang beribu-ribu simpan... 
aku simpan... huhu... boleh la nak kata aku ni memang 'simpan' kat orang je..
Susah gak ni....
aku pun memang dah lama pikir..
umur dah makin bertambah...
skill yang penting ni tak pandai-pandai gak lagi...
tapi.. hari tu sempat la gak kutip tips dari lecterur ak..
katanya.. bila dapat duit.. simpan la 10% dari duit tu untuk diri sendiri..
tak kisah la nanti kita nak buat apa kan duit tu..
tapi simpan,..
hurm..pikir lagi...boleh ke aku buat macam tu???
hm...boleh kot...
sape ader tips lagi nak share????



0 komen dari pembaca :

 

Short and Sweet Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template