Friday, June 11, 2010

Ekspresi,, aku di kawal..!!!

Salam...rajin pulak aku update blog cuti-cuti ni...ehem.. start!!!

aku percaya... setiap orang berdasarkan personaliti punya cara tersendiri dalam ekspresi emosi...
walau kadang-kadang kita cuba berlakon.. namun kadang-kadang perasaan itu dapat digambar melalui gerak-geri..
Aku klasifikasi diriku dalam personaliti ambivert...
akan bersosial jika aku mahu dan bersendiri bila 'mood' introvertku datang..
Hm.. inilah sebab yang paling tepat aku rasa.. kawan payah nak lekat pasal aku ni tak konsisten..
dan yang paling teruk.. aku memang susah nak kawal emosi..
bila marah,,,
haaaa... kadang-kadang mungkin perkara kecik..
teringat waktu aku muda-muda dulu.. selalunyala... aku akan lepaskan kemarahan aku.
samada perkataan mahupun perbuatan..
tapi...bila dah makin dewasa ni.. bila akal mengatasi emosi..dengan pimpinan iman..
aku.. alhamdulillah...sudah makin pandai kawal emosi..
cuma.. aku ni ha,,, kalau marah..mesti nak lepas gak... tak suka surpress....
memang tak suka pendam... huhu...mungkin sebab tu aku tak jadi pendendam [kata orang la]
=p  ...cuma aku terfikir... bila aku marah-marah... aku yang kelihatan bodoh dan hodoh di mata orang lain...
jadi... aku secara tak langsung tertanya-tanya... 
is it too foolish to show what I feel?

0 komen dari pembaca :

 

Short and Sweet Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template