Monday, June 14, 2010

Maximize alam sekitar di zaman serba urban..

Selalu tengok Bersamamu? Rancangan di TV3 yang ketengahkan isu orang-orang yang tak mampu di zaman urban ni.. ha..dan dalam banyak-banyak siri mesti ader yang tunjuk rumah tak dapat bekalan air bersih dan pakai telaga lagi..

ha,,, tapi ader gak yang terbalik... walau ader bekalan air.. masih lagi guna cara tradisional contoh macam perigi untuk sumber bekalan air...
kat rumah saya sebenarnya.. huhu.. gali sendiri perigi tu [adik saya la]... kalau tak memang tak tahu macam mana proses buatnye..kenapa plak rumah saya nak buat perigi? ha... ni sebab 4 orang adik2 laki saya suka bela ikan.. jadi ayah saya dah siap sediakan kolah untuk tujuan tu... lagipon boley jimat bil air untuk siram pokok..banyak mineral ape??
ha... tapi perigi kat rumah saya ni advance la sket coz pakai pam air... x larat la kan asal nak guna je kena timba...haa..



ha ni la periginya... bukan tipu ni..haha... 


tgk adik saya dok korek...gali.. memamng dalam... pakai 5 relung je.. kesian plak.. tapi tu pon dah oka dah aya saya kata... gayat ooo....



ha... dalam nih...

Sape gayat jangan le dekat haha.. nape air nye camtu plak warnanye... macam pelik je,,,ala lantak la kan..nak bela ikan dan siram pokok je..huhu..
jadi la... so... ni la salah satu cara lagi nak survive... jimatkan kos...pasal sumanya duit skang ni..hatta nak buang air pon..xde 30sen...ha ..kencing la kau dalam seluar... haha..

0 komen dari pembaca :

 

Short and Sweet Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template