Monday, June 28, 2010

Tik Tok!!! AAaaaaa Cuti dah HABES???



Sekalung akreditasi buat Mr Google kerana tak kesah walupun ku 'pinjam' gambar2 nye...
Cuti 3 minggu dah pon berlalu.. sekarang sudah menapak ke sem baru,, terbayang cabaran yang bakal ku tempuh...ahhh...biar aja ku berlawan dengan masa

3 minggu...apa yang telah aku isi masaku?
Benarlah Firman Allah dalam Surah Al-Asr

"Seseungguhnya Manusia berada dalam KERUGIAN"
Rugikah aku?...memang rugi la.. mana taknye,, per la aktiviti yang ku buat.. ni admit ni..huhu..pejam celik, pejam celik dan naseb la pejam celik x pejam2 lagi stakat ni.. Alhamdulillah.. masih bisa menghirup udara segar..


Berbalik kepada cuti 3 minggu...
hurm..memang banyak duduk kat rumah,, x de la perkembangan dari segi mental dan emosi mungkin kemajuan tu dapat dilihat dari fizikal nya.. haha.. faham2 je la..

bagaimanapun aku analisis pe yang aku dah buat cuti 3 minggu tu..xde maknanya sekarang.. Masa berlari seperti kita kira 1-8 waktu meregangkan badan.. sekejap je... dah habes... tak terasa...tu la antara tanda-tanda nak kiamat nih..



Sekarang~~~
harus pandang ke hadapan
harus bahagi masa biar teratur semu
harus susun strategi biar mantap langkah
harus sentiasa tegar harungi cabaran akan datang
harus sedia jasmani (sem ni blajar Pendidikan Jasmanai T_T), emosi, rohani, spiritual dan sosial..

jadi ...TAK haruslah aku bertangguh lagi...moga sentiasa bermotivasi dan mendapat taufiq dan hidayah ilahi...

0 komen dari pembaca :

 

Short and Sweet Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template