Thursday, July 15, 2010

5 daYs VaCatiOn x 5 FreE MeAlS = 38.8 darjah celcius

Huhu..sejak bila aku bermain dengan matematika..

Ha… jangan jeles lagi2 yang “5 FreE MeAlS” di atas….Tak susah nak dapat ini namun bersedialah merasakan kesengsaraan hidup bagai di rantau orang..
 Kenapa aku dapat pakej istimewa macam ni..
Ha.. jeng3..biar aku ungkai rahsia tersulit ni..  
MySpace
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Alkisah.. 3 hari lepas..
Sesedap rasa menibai air limau ais beserta rambutan (tajaan Maimunah) Malam tu terasa perit dah tekak..aiseh tak boleh jadi ni.. xpe la.. ok kot..

(rugi klu tak tekan read more)


Malam tu memang teguk air la memanjang dan naseb la Mr Tandas tak merungut.. hehe~~
Hatiku tak menunjuk simptom2 kerisauan.. yela.. aku klu demam bese la..Larat je jalan n pe sume.. boleh lagi ngadap laptop berjam2..Steady je..
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Sayugiya 2 hari lepas

Start getting runny nose and batuk2 plak… adoi. Mana panadol ni? Oh ye.. pada Shima.. aku taw dia x mkn punya ubat tu… lalu dengan muka tak malu dan berkulit tebal..aku menuntut kembali keberadaan pil Panadol yang terpaksa ku telan demi pasukan bola baling yang kucintai~~ (huhu ckp je la buruk siku kan)

Lepas habes ja ubat tu.. bli plak Acti Fast.. nak sembuh cepat.. mahal oo.. 2 ketul je RM1.40.. ni dah boleh dapat ayam goreng seketul klu kat cafe ni ..tambah skupang lagi la~~
Takpe la.. redha.. bli gak la.. strepsils pon aku sambar .. x lalu dah sakit tekak..

Tengah elaun x menjengah ni.. sakit plak.. dua kali ganda pening kepala..terpaksa la hantar SMS mengada+manja untuk mintak duit blaje kat parents…

Yang uniknye aku ni..Walau demam.. aku tetap berselera.. dah abeskan 1 stengah pot nasi.. tu demam tu.. selera x demam.. pelik.. huhu.. telan ubat lagi.. telan3x..

Dan.Pukul 10.30..aku dah rasa nak tido.. tak teringat + terpikir dah telan ubat td… telan plak pil actifast … dalam hati berdoa.. moga esok demam aku kebah..
Namun.. entah berapa kali terjaga pergi ke tandas..dan setiap kali tido.. mimpi bersambung2.. ntah ape2 mimpinya.. naik pusing kepala..
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hari ini..

Demam masih tak kebah.. selsema batuk jangan kata..Teringat report Mr lay x siap lagi.. lalu buka je laptop..tapi x dpat juga nak focus..Banyak sangat selingan..facebook la.. twitter la.. blog la… blogwalking la..mmg tak boleh..FOKUS..

MySpace

Dekat pukul 11pg  baru taw.. dak math yang sakit2 semua dah turun utk check up..Tunggu punya tunggu.. sampai la giliran aku.. isi borang kad oren ala2 coklat tu pastu dia check suhu

“38.8.. uih tinggi ni.. ni kena ambik ni”
Ambik? Alamak..kena g hospital n masuk wadkah aku ni.. x mahu!! Tapi mulut aku se-akan2 terkunci.
ok.. duduk sana..g check”
Aku mengangguk dan bangun ntuk jumpa doc.
“ader sakit tekak x?”
“semalam sakit tapi dah makan strepsils dah”
“g klinik ke?”
“x.. bli kat koop”
“ooo..ader jual ea? Ok tengok tangan jap” “oke2” aku akur.
Doc ingat kampus sy ni cikai sangat ke? Benakku mula menggerutu.
Dia ni kita kena ambik kan?” Nurse kat situ mencelah perbualan kami.
MySpace“tak payah.. tekak dia ok je.. dia xde symptom tu mungkin suspek denggi” doc menegah.

Alhamdulillah.. walaupun suhu badan aku tinggi tak payah le ke hospital.. dapat la 3 beranak ubat ;demam, batuk n selsema.Then.. aku tunggu la kat bilik sakit untuk arahan seterusnya.

Tak lama kemudia.. pegawai asrama pun datang. Dia cakap kitorang kena dok Dorm J..kuarantin 5 hari.. x ley g mana2.. xpayah g kelas..
Plak dah!..adoi makanan mcm mana ncik? Ditanggung beres! X payah susah2 bli makanan..duduk je dkat dorm tu.. Attendance plak? jangan risau..boley amik exam.. sebab dikurantin..

Fuh lega.. yang point 5 hari cuti tu ske la gak.. tapi terbayang bebanan kerja mendatang.. makanan free?? Lagi cantekk!! Elok2 duit aku tengah sengkek ni.

MySpace
Oh ye.. kepada sumer classmate aku.. jangan jatuh sakit.. xbest pon duduk kat sini.. sunyi.. rasa nak demam trus je makan ubat.. kepada team bola baling.. aku sokong korang dari tempat audience nnt.. bukan rezeki aku tahun ni.. huhu..
Dan aku doakan semua sihat..jaga kebersihan diri..
Sape yang demam tu:
·         Minum air bebanyak
·         Rasa sengal badan ke.. muntah n cirit birit..cepat2 makan ubat n g klinik..
Didoakan semua sihat..
p/s:aaaaaa.ape aku nak buat 5 hari ni??

9 komen dari pembaca :

hiro said...

me ais tu cmne..ehehe

amira said...

orang tulis meals la sebenarnya..

iqbalsyarie said...

bakpew murah sangat ayam goreng?rm1.40 je!hahaha..
so skrg cmne?okey?
Latest post:Ingatkan saya sorang je malu,tapi semua org malu!!

amira said...

huhu,, murah la..kat sni.. dalam cafe kat kampus mana ley mahal2

OrenLimau said...

hehehehehe...sabar yer mira~

amira said...

@OrenLimau: tq sesangat~~

hiro said...

hhee..siap baca..keh2.

pearl apple said...

huk3...suka2 dpt mknn free...tapi kena kuarantin tuh yg agak sepoil kn..hik3...

amira said...

@pearl apple: huhu..mmg spoil..otak x berkembang~~

 

Short and Sweet Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template