Monday, July 19, 2010

Rasional bukan Emosional

ada orang pentingkan diri.. nak duduk di zon selesa.. biar dia selamat tak menyusahkan diri
ada orang hanya pikir masalah sendiri...tak mahu letak diri dalam satu lagi situasi
ada orang hanya mahu menyalahkan orang lain..diri sendiri rasa tak bagi masalah kat orang lain..tapi dialah masalah terbesar dalam situasi ini
tapi
ada juga orang yang fikir tentang orang lain,,,,
berfikir
berfikir
dan berfikir
 
supaya semua orang pun puas hati

aku tak salahkan teknologi..
aku tak mahu lagi bohong diri sendiri
aku tak mahu 'akal'ku mati
dek penting diri
hanya memusnah diri aku sendiri

aku menulis secara rasional
bukan emosional
tidak canang satu dunia 
walau aku tak puas hati
aku tak pentingkan diri sendiri

buat orang yang hanya meletakkan diri dalam 'zon selesa'
keluarlah dari tempurung 
jangan duduk bersama katak
hanya menyanyi dan menyanyi
sedang diri sendiri banyak khilaf dan sonsang prinsip diri

p/s: hari ini banyak sungguh aku guna kiasan... tak tahu la korang faham ke tak..
dan aku akan cuba sihatkan juga diri aku hari ini..

23 komen dari pembaca :

iqbalsyarie said...

Yes...sgt faham..TQ atas nasihat.Cukup berkesan utk saya.
Post baru:Ini membuatkan kita berfikir?

izyanty collection said...

jangan fikir banyak2....nanti leh jadi gila anak bauh i ckap heheheh....

amira said...

@iqbalsyarie: sesama kita muhasabah diri
@izyanty collection: huhu..lagi gila kalau tak pikir langsung!

♥xaturen♥ said...

baguih.. bolih faham sangat!

p/s: tak de dapat sms lg? kui3..

amira said...

@xaturen:sms apa??

pearl apple said...

thanks yaa...i lap u back...hopefully semua paham ap yg hndak dismpaikan oleh kau..kah3..

OrenLimau said...

muahahhaa..
oren sangat paham yer mira~

amira said...

@pearl apple: jangan lap2.. I rimas U
@Oren: pe yang kamu paham..??

ajjah said...

that's deep amira dear.. :)

amira said...

@ajjah: hopefully people will understand..

hiro said...

jgn emosi..kencing berdarah nanti..ehee

amira said...

@hiro: emosi menunjukkan..saya bukan robot~~ ngee...

Un Phat Lee said...

gua boleh paham.kire gua boleh jadi macam A Samad Said lah ni. XD

amira said...

@Un Phat Lee: huhu.. yeke? bagos2!

kyo_9 said...

hidup ni memang sukar..
nice blog by the way~

fizah_ismail said...

jemput follow me pulak ye..tq

amira said...

@kyo_9: ye hidup sukar banyak dugaan..tapi life is no fun kalau takde dugaan act..
@fizah_ismail: insyaAllah

M a W a D D a H said...

faham yg katak je...hehehe

xde la...faham2..hihi...kdng2 rasa mls fikir tuk org lain..kdng2 kena fikir tuk org lain...fhm kan...hehe

amira said...

@M a W a D D a H: huhu... ikut hati mati..ikut rasa binasa..

NICK IRFAN said...

wah! menarik sajak ni... hehehe penuh makna...

amira said...

@NICK IRFAN: thankies.. act bkan nak tulis sajak pon..

Anne Boleyn said...

nice writings! keep it up! bagi efect yang mendalam untuk sesiapa yang memabacanya termasuk lah saya.. thanx yerr :)

amira said...

@Anne Boleyn: thanks.. saya masih newbie dalam penulisan.. harap dapat guide juga dr awk...

 

Short and Sweet Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template