Saturday, November 27, 2010

Tingginya darjat suami yang minta maaf

Entah ribut apa yang adik.. adik keluarkan semua buku-buku dalam almari..
katanya nak susun.. tapi sampai sekarang tak setel lagi..
huhu.. biarlah.. ~~ jadi ..sedang mengemas.. terjumpa majalah Anis yang lama (Ogos 2005)..
mira tertarik dengan artikel yang bertajuk "Tinggi darjat suami yang minta maaf"
so.. mira nak kongsilah kat sini~~
"Tidak jatuh keegoan seorang suami jika sekali-sekala meminta maaf dengan isteri dan mahu menerima pandangan isterinya secara berdepan. Semua ini akan lebih meninggikan darjat suami. " kata Ustazah Datin Hjh Rusmiati Harun.
Katanya, seorang isteri pula akan merasai satu nikmat yang paling besar dalam hidupnya apabila suami tahu menghargai dan menghormati dirinya. "Dia akan lebih bersungguh mencurah bakti kepada suami," jelasnya lagi.
Mira setuju sangat... ye lah.. bila lelaki selalu minta sekali-sekala minta maaf.. perempuan yang nak marah pon paling tidak sejuk hati.. ye dak..? Barulah aman damai rumah tangga...

10 komen dari pembaca :

Anip™ said...

betul2..tu pon kalau berlaku..sbb lelaki ni ego dia tinggi yer..susah~

1)Mengumpat! Adakah Ianya Hobi Manusia Zaman Sekarang ?
2)Menjadi Tunang Orang Tanpa Kita Sedar, Biar Betol ?
3)8 Perkara Tentang Lelaki Yang Korang Mesti Tahu !

Fyzal said...

tak ramai kot suami camtu.. hmmm

Azza Zahra. said...

Setuju sgt.
Memang sejuk hati klu
lelaki yg mintak maap.
Bak kata, saling memaafi
adalah perlu dlm hubungan.
Neh yg makin syg Mr. Afiq neh.
Ngeeee!

NUR AIN AZMAN said...

ya!! aen sangat agree.
alhamdulillah, aen dapat bf yg mudah meminta maaf. weeee :)

Aretikz said...

Itulah kalau konsep bermaafan xdak di aplikasi.. huhu.. kalau dah salah.. mnta maaf lo.. syukur sepa jd bini saya..eh? haha...

OrenLimau said...

wohaaaaaaaaa

♥CIK SHA♥ said...

betul tu..tapi kebanyakan lelaki menafikan sebab ego..

LadyBird said...

kalau suami baik..isteri wat hal..
kalau dpt isteri baik.. suami buat hal..

susahnye nk dpt yg baik kan?

mumumeow said...

setuju!!...x slh lelaki nk mnx maaf skali sekala..sejuk hati pompuan...

Pendekar Berkuda said...

oh...ego mengatasi kewarasan akal...jangan dipetik ego sang lelaki..berlemah-lembutlah kepadanya...

kelak dia akan sedar dan berlemah lembut juga kepada perempuan...

 

Short and Sweet Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template