Tuesday, December 14, 2010

Merokok? Eh, kau makan babilah!

Harga rokok naik? ha.. memang patut pon. Elok sangat la perokok-perokok tegar mahupun tak tegar berhenti. Selain dari jimat duit, paling kurang sayanglah diri tu sikit. Tak ke pelik laburkan duit untuk bunuh diri? Fikir kena panjang sikit. Puas tu sekejap je... tapi sakit tu lama. Fatwa pun dah mengatakan tabiat merokok ini HARAM kerana memudaratkan kesihatan. Bertambah geram lagi double kesannya bagi perokok pasif. Haish! Dah la tak merokok, tapi kena pulak lagi teruk!

Yang lebih mengejutkan, rokok mempunyai zat babi! Astagfirullah~ Selama mana mereka-mereka merokok, rupa-rupanya mereka juga makan babi. Non-Muslim memang takde hukum HARAM bagi mereka, tapi macam mana yang MUSLIM. Mungkin ada hikmahnya pengharaman tersebut. Ala... lihat sahaja pada hasil kajian pemakanan babi oleh orang Barat.



Op op opsss.. jangan marah ye perokok tegar. Mira tak cakap sebarangan ok. Sila besarkan gambar di bawah. Keratan ini mak ambil dan tampal di rumah untuk ingatkan adik supaya jangan merokok.
ha.. bacalah sampai habis ye~


Mira nak menyeru kepada perokok, silalah fikirkan kesannya kepada diri senndiri. Jika tiada yang sayang kamu, teruskanlah! Sebab tiada siapa nak menangisi 'pemergian' kamu.

p/s: orang kata..sedut banyak asap boleh benak hati.. itu sebab la orang lain nasihat suruh berhenti,,,payah!

The best Comment from previous entry: Spam my shoutbox? get banned already.
Anonymous papabear said...

taht's why i like my sbox. i can ban anybody right on the shoutbox without having to go to the shoutbox site... btw, padan muka itu orang gila... hahahah

11 komen dari pembaca :

diana said...

kita cakap la macam mana pun mira..
awat yang susah sangat nak tinggal rokok tu??
sebenarnye banyak cara boleh hentikan tabiat merokok.
tapi mereka sendiri yang tak nak cuba.

tehC said...

sebab tu orang yang hisap rokok pemalas nak solat...betul tak..cuba perhatikan pada mereka yg hisap rokok bab semayang agak malas..kalau rajin pun depan awek jer...hahaha..anyway nice to meet you..

ahsfantasy24 said...

uma 24 dtg cni..!
hehe betol tu, stuju..

I HATE SMOKERS!!

amira said...

diana: itulah hikayat perokok tegar

tehC: haah,, diorang bebabl je ble kita suh solat

ahsfantasy24: yep.. same here.. hate smokers!

Burp said...

hahaha~ emo nih! :P

amira said...

Burp: emo keh? hahaha

Aretikz said...

Ha? Nak kena samak la ni? Aduhai.. jap2.. sejak bila beta merokok ni? ahakz..

amira said...

Aretikaz: haha,, nak kena samak? buang ajela.. tak payah merokok langsung..

Nad said...

aku tau gak fatwa psl haramkan rokok tuh tp but still berjela2 alasan mreka2 itu yg takmau tgglkan rokok. -.-" haih.

thanks for sharing. boleh la kukuhkan alsn aku nak suh org tu benti smoking. muahaha.

aku tak emo. :D

nana cHan said...

tulaa. diorng still xnak berenti even rkok naik harga. ish

amira said...

Nad:memang! ada je alasankan.. mengada betul

nana cHan: ish3

 

Short and Sweet Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template