Saturday, January 15, 2011

Musibah sebagai pengajaran

Kecoh satu asrama! Kes kehilangan barang-barang.
Almaklumlah.... tempat ini sepatutnya menjadi acuan kepada generasi pendidik generasi akan datang.
Jadi tempat latihan pencuri professional.
Apa kejadah? Entah.. mungkin macam tak masuk akal.. tapi inilah realiti.

cr to Google

Pencuri masuk senyap-senyap dan ambil laptop, handphone, duit..
Mana tak menangis empunya barang. Semuanya penting. Lagi-lagi sebagai pelajar. Bukan ada duit nak dapat yang baru.

Salah sendiri juga, tidur tidak berkunci pintunya. Terlalu tawakkal.

Situasi ini semua buat orang-orang sini sentiasa kunci pintu biliknya walaupun hanya mahu ke tandas. Terasa susah nak mempercayai orang. Mungkin yang dekat itulah yang mengkhianati kepercayaan.

Musibah seperti ini, moga jadi pengajaran. Mungkin Dia nak ingatkan kita sesuatu kerana Dia sayang kita.

8 komen dari pembaca :

OrenLimau said...

mira!tulah kan...
kalau dulu x camni pun.selamat jek.
siapalah punya perangai skrg.menyusahkan org nak kunci pintu selalu.nak pergi bilik kawan2 pun ken akunci pintu dah..benci la.harapnya pencuri tuh dapat tgkp la

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

hm...betul tuh..saya pernah terkena zaman study dulu..kunci2 pintu bilik rupanya kucing kepala hitam dalam bilik sendirik...camanerr?? tp geram kan!! dah r zaman study mudy ni banyak guna duit...bleh hilang plakss..nyampah!!

P A U L I N E said...

ish3.. kes mcm nie pun pernah berlaku di asrama sya..

d_tieah said...

Ish2..
Hp dan laptop mmg penting sgt..
Hp tu konfem ade gmbr ape semua kan..
Laptop tu mesti ade kje asgmnts segala..
Haish!

zahidah dihaz said...

rasanya semua asrama pun sama...


New enter: Aku rindu drama korea

PinQib said...

scaryyy ><

|I love BADANG|Siapa RAGAD WALEED AL KURDI? |

Sephi Sephia said...

Perkara macam ni seringkali terjadi. Dan adakalanya sudah terjadi berkali-kali masih tak ambil erti.

Amirrah Zawani said...

barang berharga better simpan elok2..
baik beringat sebelum kena :)

 

Short and Sweet Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template