Saturday, February 5, 2011

Bahagia di desa


Hati mula damai
Sang unggas masih riang berbisik
Sesekali aku dikejutkan dengan riuh si adik
Leka nampaknya melayan makhluk
Bermisai dan berkaki empat itu
Sejuk….
Namun hijau yang dijamah mata
Buat hati membiarkan saja

Kehendaknya
Ahhh… kalau di kota
Mungkin aku masih menarik selimut
Mungkin aku jadi tukang masak
Bikin sarapan buat keluarga
Ku tepis sebentar fikiran itu
Biar ku nikmati bumi yang bersisa
Rupanya aku si gadis kota
Masih rindukan kedamaian desa
Tatkala aku sibuk mengejar dunia.
Desa..
ku bahagia di sini.
Kg Tok su (tok angkat)
cari umpan nak tangkap ikan puyu
mencuba nasib kat parit kat depan


Cuba bergaya dengan bunga sundal malam.. sayalah tu

 p/s: cuti2 seronok juga ke sana lagi..

4 komen dari pembaca :

PinQib said...

hi awak
sehat
da smapi maktab ker??

GONG XI FATT CHOIII
•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*.¸.•*´¨`*•.¸¸.•*'
(\_(\ ...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*
(=' ;') •::::::::HAPPY RABBIT YEAR :::::::::::•
(,('')('')¤...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*...*

|Journey from HELL|
Sorry lama Tak SINGGAH.

ijam ismail said...

bestnye~~
=D

ejulz said...

waahhhh! puisi si gadis desa.. heHe

NuSaNa NoSa 91 said...

betullllll~~ keen pon lebih ske suasana desa.. udara nyaman.. kwsn pon tenang je.. ^_^

 

Short and Sweet Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template