Saturday, April 30, 2011

Tutorial: Update blog dari Microsoft Word

Mungkin ada di antara kita yang hanya menganggap Microsoft Word ini cuma digunakan untuk menaip surat, karangan dan tak boleh pon nak guna untuk benda-benda lain. Sebenarnya word ni pon boleh digunakan untuk update blog kita juga. Caranya macam mana?

1. Mula-mula buka word dulu dan pilih new.

Pilih la, new blog post

2. Kemudian, register la akaun anda. Kalau tak register, macam mana nak publish, ye dak?

3. Lepas tu pilih la provider blog masing-masing. Kalau pakai blogger pilih la blogger. Untuk pengguna wordpress pun ada.

4. Lepas tu masukkan user name dan password. Then, word akan contact account kita, dan kita boleh start blogging.

Pada yang dah cemuh nak log in asyik lambat, tak pon dah jemu dah tengok laman nak publish tu, boleh je mengarang dari word.

Oh ye, kalau ada sesiapa yang nak tolong saya macam mana nak set picture option tu.. bagi tahu ye. Surrender dah bab ni, tak faham macam mana nak cari image provider.

4 komen dari pembaca :

Silent Thinker said...

try buat dr hari tu lagi..cannot register..xtahu kenapa

Tok Esah said...

wow!! baru tahu boleh guna gak!! hehe

neway, dengan window live writer lagi mudah kot!! 5 min je nak buat entry!!

Tauke Budu said...

guan windows live writer pun sonang..cubalah

mynameiseuaez said...

xboleh laaa..sy dah try

 

Short and Sweet Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template