Saturday, December 24, 2011

Kuih manja memikat hati

Pasar malam di Sg Tapah terasa hambar. Mungkin kerana pembangunan Mydin yang sedang dijalankan, jadi tak ramai yg berjual beli. Ke memang selalunya tak meriah? Entah. Tak selalu pergi.


Mungkin istimewa sikit sebab banyak pilihan buah-buahan. Durian Gopeng selonggok dibeli dengan kesempatan ini. Tapi,apa yang menarik ialah sejenis kuih yang diberi nama kuih manja. Mungkin anda dah pernah makan kuih ni,kan? Apa yang manjanya? Entahlah. Hati asyik terpanggil untuk merasa. Jadi,dua keping not biru dikeluarkan dari dompet mak. Ala, 5 biji RM 1 je,belanja la ye,mak~

Ada dua jenis inti rupanya. Kaya dan kelapa.


Bila dirasa,memang manja gitu. Macam apam bubuh kaya atau kelapa. Sedap sungguh. Kalau anda nak,mai le ke pasar malam Sg. Tapah. Saya tak nak pos!


P/s: Itu la 'power'nya kata adjektif. Peniaga harus bijak menggunakannya. Pesan pengguna bijak ni~


Published with Blogger-droid v2.0.2

4 komen dari pembaca :

uyaitusaya said...

1st time dengar n tengok kueh tu.. kueh manja..so cute la..haha

digital clock said...

kuih manja? nampak cam best je.tp x penah jumpa lak.. huhu

mama said...

klu org garang leh makan tak?

mira_nas said...

uyaitusaya: haha.. tu la cuba gak.. sebab nama dia

digital clock: haah.. peniaga yg kreatif.. tu sussah nak jumpa

mama: boleh je.. kuih ni berlabel 'U'

 

Short and Sweet Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template