Wednesday, March 12, 2014

Tutorial Lock GPS

Assalamualaikum semua~~

Baru kini tangan ringan nak menulis semula. Kali ni, saya nak kongsikan ilmu yang telah saya pelajari daripada kumpulan di Facebook iaitu kumpulan Ninetology User [ MALAYSIA ]. Saya buat tutorial video sebagai dokumentasi tentang apa yang saya pelajari sambil belajar cara buat video.
Saya harap anda juga dapat manfaatnya. Maaf ye kalau kualiti audio kurang memuaskan sebab guna smartphone je untuk rakam.

Paparan pada smartphone anda mungkin berbeza bergantung pada versi android masing-masing.
Saya menggunakan android versi 4.2.1 dan ROM Suvi V16 Aura.

Tutorial ini boleh digunakan bagi mereka  yang pertama kali mahu lock GPS. Saya memang bergantung pada GPS dan aplikasi navigasi kalau saya ke tempat yang tak pernah saya pergi kalau pergi dengan pengangkutan sendiri.

Kalau audio kurang kuat sila pakai headphone ye~ Kalau gambar kurang jelas, boleh tukar kualiti paparan sehingga ke 720pHD sebab saya dah render sehingga kualiti tersebut.



Sebarang persoalan saya akan cuba jawab. Tapi saya cuma novis je dalam bab ni. =)

0 komen dari pembaca :

 

Short and Sweet Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template