Wednesday, February 25, 2015

Rant on "buku kat mana, buku-buku kat mana?"

Tension ooo kalau dok syok mengajaq depa tak bawak buku pulak. Pagi tadi dok tanya murid mana buku terus rasa nak hijack lagu #awakkatmana. Ini hanya untuk suka-suka. Tiada niat nak bagi lirik jadi huru-hura ye Taufiq Batishah. Waktu dok nyanyi lagu ni kena bayangkan situasi gini:

Cikgu penat dah tanya pasal buku pada anak muridnya. Asyik tak bawak je. Letih den.

Tajuk: Buku kat mana?

(Ku tanya)Buku kat mana, buku-buku kat mana? (Yea)
Buku kat mana, buku-buku kat mana? (ku tanya-tanya lagi)
(Ku tanya)buku kat mane, buku-buku kat mana? (Yea)
Buku kat mana, buku-buku kat mana? (ku tanya-tanya lagi)

Buku kat mana, buku-buku kat mana? (Yea)
Buku kat mana, buku-buku kat mana? (ku tanya-tanya lagi
(Ku tanya)buku kat mana, buku-buku kat mana? (Yea)
Buku kat mana, buku-buku kat mana? (ku tanya-tanya lagi)

 Buku kat mana? Buku-buku kat mana
Asyik tak bawa buku lupa macam orang tua
Awak sudah kenapa tak tengok jadual ke
Bukan lagi bulan satu tapi ni dah bulan dua (hey)

Di mana?Di mana? Penat cikgu tanya?
Kamu ni kenapa? Nak mengada-ngada
Ini bukan namanya manja
Geram cikgu dibuatnya

Tertinggal di rumah, alasan sama lagi
Tak rasa bersalah, nak dekat seribu kali
Kenapa selalu tak bawa
Sikit-sikit cikgu mesti tanya

Buku kat mana, buku-buku kat mana? (Yea)
Buku kat mana, buku-buku kat mana? (ku tanya-tanya lagi)
(Ku tanya)buku kat mane, buku-buku kat mana? (Yea)
Buku kat mana, buku-buku kat mana? (ku tanya-tanya lagi)
Buku kat mana, buku-buku kat mana? (Yea)
Buku kat mana, buku-buku kat mana? (ku tanya-tanya lagi
(Ku tanya)buku kat mane, buku-buku kat mana? (Yea)
Buku kat mana, buku-buku kat mana? (ku tanya-tanya lagi)

Gitew haaaa... tak semua pun ni.
Stress uols. Nak nyanyi suara tengah sengau. Hahaha. Penat buat Bahan Bantu Mengajar, mengajar pung pang pung pang... deme tak bawak buku pulak.Grrrrr....

p/s: maaf kalau rima tak masuk. Picing la ka..terrr





0 komen dari pembaca :

 

Short and Sweet Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template